Otevření účtu v zahraničí

Při mezinárodním obchodě nebo ochraně majetku firmy ale i fyzické osoby setkávají s potřebou otevření účtu v zahraničí.

Mezi bankovní služby, které poskytují zahraniční banky patří multicurrency accounts – vedení účtu ve více měnách, internetové bankovnictví, bankovní karty VISA a Master Card.

Při procesu otevření účtu zahraniční banky obvykle vyžadují předložení následujících dokumentů:

  • vyplněnou přihlášku k otevření bankovního účtu
  • bank reference letter – dopis potvrzující existenci vztahu s jinou bankou
  • průkaz totožnosti – Proof of Identity, např. cestovní pas
  • doklad potvrzující vaši adresu – Proof of Address, např. potvrzení o vedení účtu v jiné bance nebo výpis z účtu, smlouva o pronájmu bytu, utility bill – fakturu za elektřinu nebo plyn, potvrzení o zaplacení poplatku za televizi
  • firma musí předložit i její vnitřní právní dokumenty jako jsou společenská smlouva a další dokumenty
  • za firmu musí doklad o identitě a doklad o adrese předložit jednatel společnosti
  • kopie těchto dokumentů musí být ověřeny notářem a apostilované
  • firma musí předložit podnikatelský záměr a seznam jejích hlavních obchodních partnerů

Proces otevření bankovního účtu v zahraničí trvá od 4-8 týdnů.

Banky jsou soukromé subjekty a otevření účtu není nárokovatelné. Bankovní úředníci rozhodují o schválení otevření účtu na základě důvěryhodnosti jejich budoucího klienta, což zejména záleží od vhodných odpovědí v dotaznících a formulářích přihlášky na otevření účtu. Za účelem pomoci v tomto procesu poskytujeme široké spektrum služeb od pomoci se získáním apostilu a osvědčení dokumentů až po služby komplexní pomoci s otevřením účtu.

[table “27” not found /]